Home » » Maksud Mimpi Dipatuk Ular

Maksud Mimpi Dipatuk Ular

Tafsiran Maksud Mimpi Kena Patuk Ular


Mimpi ular ini kebiasaannya adalah perkara berkaitan dengan jodoh dan perkara-perkara yang kurang elok yang berada di sekeliling kita. Contoh mimpi dipatuk ular, kebanyakan orang akan menafsirkan bahawa dia akan dipinang atau akan bertemu jodoh, baik lelaki atau perempuan. Itu ada kebenarannya, tetapi harus diingat bahawa mimpi setiap orang dan penafsirannya adalah sangat berbeza untuk setiap orang yang bermimpi

Bagi yang belum kahwin –
Pendapat umum mengatakan mimpi dipatuk ular atau dibelit ular kemungkinan adalah petanda bahawa si pemimpi akan bertemu jodoh atau memperolehi isteri/suami tidak lama lagi.
Seorang gadis yang bermimpi dikejar ular, mimpi itu kemungkinan memberi alamat si gadis akan segera dipinang orang.
Manakala jika seorang lelaki yang bermimpi dikejar ular, kemungkinan itu tandanya bahwa dia diminati oleh ramai wanita.

Lihat kekasih pegang ular -
Adapun menurut tafsiran yang ditemui, bagi seseorang yang masih bujang yang bermimpi melihat kekasih hatinya memegang ular, kemungkinan ia membawa erti si pemimpi akan mendirikan rumahtangga dengan seseorang yang berani sifatnya.

Kekasih dipatuk ular – 
Sekiranya di dalam mimpinya itu dia mendapati kekasihnya dipatuk ular, kemungkinan ia memberi alamat bahawa si pemimpi akan menghadapi kejelikan.

Gangguan jin atau syaitan? –
Namun ada sesetengah yang menyangkalnya, dengan mengaitkan sifat ular sebagai suatu simbol ancaman. Bahkan ramai juga yang percaya bahawa ular yang muncul di dalam mimpi, terutama yang bersifat pelik – diberi gambaran seperti ular hitam, ular yang berwarna kuning keemasan, ular yang sangat besar, berkepala dua ataupun ciri-ciri lain daripada ular yang biasa dilihat – kemungkinan adalah jelmaan jin atau syaitan. Justeru mimpi ular yang sedemikian dikatakan adalah simptom gejala bahawa si pemimpi itu cuba didekati atau sudahpun diganggu oleh jin atau makhluk halus.

Jika bukan gangguan jin… ?
Dikatakan mimpi itu memberi petanda akan mendapat jodoh, tetapi apa maknanya pula kalau si pemimpi tu seorang yang sudahpun bertemu jodohnya ataupun seseorang yang sudahpun berkahwin? Hmm.. apa mungkinkah bagi seorang suami yang baru beristeri satu, mungkin akan menambah ‘kuota’nya..? Dan bagaimana pula halnya jika yang bermimpi itu ialah wanita yang sudahpun mendirikan rumahtangga – sedangkan agama melarang seorang isteri mempunyai lebih dari seorang suami yang sah pada satu-satu masa!

Bagi yang sudah berkahwin – 
Menurut salah satu tafsiran yang ditemui, dikatakan bahawa sekiranya si pemimpi itu telah pun berkahwin, tetapi bermimpi dipatuk atau dibelit ular, kemungkinan itu membawa erti beliau akan beroleh kemakmuran dalam hidupnya.

Ular jadi naga – Manakala jika bermimpi melihat ular dan tidak semena-mena ular itu bertukar menjadi naga tandanya akan ada orang besar (berpengaruh atau berpangkat) yang akan menolong anda.

Ular warna-warni – 
Jika mimpi melihat seekor atau beberapa ekor ular yang berwarna-warni, dikatakan makna tersirat di sebaliknya ialah si pemimpi akan beroleh kebahagiaan.

Melihat ular yang banyak – Sekiranya bermimpi melihat ular yang banyak, maknanya akan panjang umur.

Dikepung banyak ular – Mimpi dikelilingi oleh ular yang banyak, dikatakan suatu petanda bahawa si pemimpi akan mempunyai ramai musuh.

tag : tafsir mimpi ular . maksud mimpi ular . tafsiran mimpi ular . mimpi ular besar . makna mimpi ular . petanda mimpi ular . tafsir mimpi ular besar .

Filed Under: Haiwan, Makna Mimpi Tagged With: mimpi bertemu jodoh, mimpi dibelit ular, mimpi dikejar ular, mimpi dipatuk ulart, mimpi pegang ular, mimpi ular gangguan jin mimpi dipatuk ular hitam, mimpi dipatuk ular dalam islam, tafsiran

28 comments:

  1. dulu slalu jugak mimpi ular, skrg da xde da..

    ReplyDelete
  2. nafia990@YAHOO.CO.ID.COMDecember 4, 2013 at 2:01 PM

    HATI2 KALAU DIPATUK ULAR KARENA :
    ada ular jantan dan ular betina ?
    yang mana satu ?

    ReplyDelete
  3. Pg nie sy bmimpi dipatuk ular bkn seekor tp byk hampir 10ekor di bahagian keting sy..apakah maknanye?tak sampai 5minit bunyi azan subuh

    ReplyDelete
  4. Kausar: trs sampai saat ni adakah lebih dari 1orang yang menyakiti saudra..tadi katanya ada yang kan memusuhi..gitu

    ReplyDelete
  5. sy dah kahwin . ade ank 2 . . bru2 nie sy mimpi d patuk ular . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baca internet katanya akan mendapat kemakmuran dlm hidupmu...

      Delete
  6. Saya suka mimpi liat ular, tapi g' dipatuk

    ReplyDelete
  7. Malam tadi sy bermimpi dipatuk ular berwarna hitam..bdan dia bintik-bintik warna kuning.sy ingat sy mati..rupa2nya ular tu tak ad bisa..dan ular tu siap senyum lagi dekat sy..apa maksud tu.

    ReplyDelete
  8. Saya sudah menikah,dan td malam saya bermimpi dipatok ular

    ReplyDelete
  9. aku mimpi dipatuk ular berkali2 (tp dlm 1 mimpi). saat tu dlm mimpi aku terus zikir berharap ga mati. ternyata memang ga mati dan mimpinya terus berlanjut. ular itu matuk aku d bagian dlm tubuh aku, entah gimana caranya sulit dibayangkan... aneh

    ReplyDelete
  10. This is amazing! Visit http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! It really works! (PgErnBD7YH)

    ReplyDelete
  11. kalau mimpi dipatuk ular artinya akan segera ketemu jodoh, mudah2'n saja benar,, karena saya memimpikan itu kemaren..

    ReplyDelete
  12. Mimpi ular ditafsirkan dari segi sama ada ular itu mematuk,membelit atau kita bermain dengan ular tersebut.
    Dalam kitab Fi Tafsirrulahlam oleh Ibnu Sirrin ada menerangkan secara mendalam tentang mimpi.
    Sekiranya kita bermimpi dipatuk ular bererti sihir telah meresap masuk ke dalam tubuh kita.
    Sekiranya kita bermimpi dibelit ular atau bermain dengan ular bererti sihir telah memberi masalah kepada kita.
    Secara keseluruhannya,ular adalah haiwan yang ditakuti oleh manusia.Dan atas sebab itu jugalah Allah telah menyediakan kepada orang yang tidak solat,di dalam liang lahad nanti seekor ular yang bernama sakhar.Ular ini tugasnya adalah melaknat orang yang meninggalkan solat.
    Sekiranya anda mendapat mimpi yang sebegitu maka rawatlah jiwa anda.Untuk mendapat mimpi yang baik maka sentiasalah tenangkan jiwa dan sentiasa membaca ayat suci Al-Quran.

    ReplyDelete
  13. Saya mimpi dipatuk ular cokelat dg kepala besar.
    Tapi ularnya justru saya pegang dan saya patahin kepalanya.
    Artinya apa ya?

    ReplyDelete
  14. Hello semua orang yang saya amat gembira yang mengambil lihat pada bukti besar saya bagaimana saya mendapat keinginan pinjaman saya Encik José Luis yang merupakan maneger José Luis Pinjaman Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk membiarkan semua orang tahu ini, am D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina, saya cari pinjaman untuk memulakan perniagaan saya sendiri untuk menyokong perniagaan pertanian saya, perbelanjaan, jadi pergi dalam talian untuk mencari pinjaman apabila saya mendapati beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan ditipu wang kecil saya dalam proses masa menjadi ii keliru tidak tahu apa lagi yang perlu dilakukan, kerana wang yang sedikit saya dengan saya dipimpin oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil pemberi pinjaman kredit sebenar, jadi yang setia sebagai hari aku melayari Internet untuk mencari pekerjaan saya mendapati beberapa testimoni komen dalam forum D. Carlos, dan Puan Mary Lin dengan cara yang mereka terima bandar pinjaman bank mereka syarikat e-mel: joseluisloans@gmail.com, jadi saya memberitahu diri saya yang hendak Kuberikan ini percubaan kerana saya begitu takut tentang apa yang para peminjam yang lain lakukan kepada saya, jadi saya pergi ke hadapan saya mengambil alamat e-mel peribadi anda yang berada di dalam komen-komen dalam forum, jadi saya menghubunginya untuk memberitahu beliau bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka syarikatnya, D. Carlos, dan María lin jadi apabila dia mendengar bahawa beliau amat gembira dengan keadaan itu, jadi saya bahawa saya dalam syarikat yang betul kata di mana saya mendapatkan jumlah saya pinjaman keinginan, memberikan saya pinjaman borang permohonan peminjam untuk membentangkan dan belakang, Saya melakukan semua jadi, kerana maklumat yang diperlukan keseluruhan saya tentang saya, jadi saya mendapat terma-terma dan syarat-syarat semua syarikat anda berjalan lancar, tanpa kehilangan masa, tidak kurang daripada 24 jam saya telah dimaklumkan bahawa jumlah pinjaman saya daripada 9,000,000 sah dolar telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pemegang amanah pinjaman, jadi dalam proses masa itu saya begitu gembira apabila mereka berkata, saya sepatutnya menghantar mereka perbankan butiran, tetapi agak ragu-ragu untuk berbuat demikian saya berkata kami mempunyai keyakinan dan saya rasa bagi pemberi pinjaman ini dipanggil Encik Abraham memberikan mereka akaun bank jadi ia adalah menghairankan bahawa penerimaan dan menyedarkan bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah $ 9.000.000 oleh Encik José Luis. Jadi segera menghantar e-mel yang saya terima pinjaman saya berjaya, jadi saudara-saudara di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen saya akan memberitahu anda sila hubungi Encik José Luis dengan e-mel yang sama: joseluisloans@gmail.com dan saya tahu dia juga akan membantu dengan jumlah pinjaman saya ingin anda juga, e-mel mereka hari ini dan anda akan gembira anda lakukan. D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina

    ReplyDelete
  15. PROMO BESAR BESARAN DI VITA SHOP ELEKTRONIK. TEMPAT BELANJA ONLINE AMAN DAN TERPERCAYA. 100% BEBAS PENIPUAN
    JIKA MINAT HUB/SMS 0858 2463 6227 ATAU KUNJUNGI WEBSITE RESMI KAMI DI
    www.vitashopelektronik.blogspot.com
    Ready Stock! Apple iPhone 6 Plus 64GB Rp.4.000.000
    Ready Stock! Apple iPhone 5S 32GB Rp.2.500.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy J7 SM-J700 Rp.1.400.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy A5 A510F (2016) Rp.2.000.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy E5 E500H Rp.1.200.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy Grand Prime SM-530H Rp.800.000.
    Ready Stock! Asus Zenfone 2 ZE551ML RAM 4GB Rp.1.700.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy Note 5 32GB Gold Rp.3.500.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy S6 32GB Rp.3.200.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy S7 Edge SM-G935-32GB Rp.4.500.000.
    Ready Stock! Samsung Galaxy Note 4 SM-N910H Rp.2.500.000
    Ready Stock! Samsung Galaxy Note 3 Rp.2.000.000
    Ready Stock ! Samsung Galaxy S5 Rp.2.000.000,
    Ready Stock ! Samsung Galaxy Alpha SM-G850-32GB Rp.1.700.000
    Ready Stock ! BlackBerry Passport 32GB Rp.2.400.000
    Ready Stock ! BlackBerry Classic 16GB Rp.1.700.000

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum , mlm td sy mimpi di latuk ular di tangan kiri , yg peliknya time tu sy di bilik abg sy ular tu masuk drpd pintu utama trz ke bilik abg sy , ular itu mcm mncari sesuatu tp bila di nampak sy die trz patuk sy kemudian die trz kluar rumah ,sy pelik padahal time tu dekat ruang tamu ramai orang tapi kenapa sy jgak .apakah maksudnya ?

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Saya bagian paha
    Redrewel.com

    ReplyDelete
  19. Halo, saya Mrs Nelly mulia, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup, pinjaman alternatif. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Ini terlihat tidak lebih, karena kita berada di sini untuk semua masalah keuangan Anda di masa lalu. Kami meminjamkan uang kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di tingkat bisnis 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan bahwa kami membuat handal dan penerima bantuan keuangan, dan akan siap untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via e-mail: (nellyperious@gmail.com)

    ReplyDelete

  20. Perhatian :::::

    Kami adalah bersertifikat, dapat dipercaya, handal, efisien,
    dinamis dan cepat terpercaya, bekerja sama pemodal untuk real estate dan segala jenis pembiayaan usaha
    kami mengeluarkan pinjaman jangka panjang
    Kami menawarkan jenis pinjaman dan banyak lagi:

    Pinjaman Pribadi (pinjaman tanpa jaminan)
    Pinjaman Bisnis (pinjaman tanpa jaminan)
    Pinjaman konsolidasi
    Kombinasi kredit
    Perbaikan rumah
    Silakan, jika Anda suka dan minat dalam penawaran keuangan kami,
    Silahkan hubungi kami
    melalui e-mail: <elitegrouploan@gmail.com

    ReplyDelete
  21. Halo,
    Saya Bishop T.D Jakes, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman kesempatan waktu hidup. Apakah Anda dalam setiap jenis kesulitan keuangan? Kebutuhan pinjaman untuk konsolidasi utang, konstruksi, pinjaman real estate, pembiayaan kembali, pribadi, tujuan bisnis atau uang darurat? Apakah Anda seorang pengusaha atau wanita yang berpikir untuk memperluas bisnis Anda menawarkan pinjaman dari semua jenis. jika tertarik hubungi kami hari ini melalui (bishopjakesloancompany@gmail.com)

    ReplyDelete
  22. Perhatian!!! Perhatian !!!!
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman? Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Tidak terlihat lagi, karena kami berada di sini untuk semua masalah keuangan Anda. Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2% untuk orang, perusahaan dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah dipahami, syarat dan Ketentuan.
    Tidak ada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Mohon mendaftar sekarang melalui email kami dan Anda akan senang Anda lakukan karena kami akan membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu.
     
    Email kami di: (Caroljonesloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  23. Halo teman-teman saya dan keluarga, silahkan saya ingin Anda semua untuk berhati-hati di internet. saya akan saran Anda untuk tidak mengajukan pinjaman di internet karena tidak semua dari mereka adalah nyata, mereka adalah scam, mereka akan meminta Anda untuk mengirim uang untuk Pendaftaran, transfer, biaya asuransi dan masih Anda tidak akan mendapatkan pinjaman Anda, mereka semua pencuri. saya telah menjadi korban dalam 3 pemberi pinjaman yang berbeda di sini dan saya mengirim jumlah pelukan uang karena saya benar-benar ingin mendapatkan pinjaman ini dan saya dipercaya sebagai pertama kalinya, tapi saya tidak bisa mendapatkan pinjaman dari mereka. Silakan Anda harus sangat berhati-hati sehingga Anda tidak akan tertipu seperti saya, jika Anda benar-benar ingin menerapkan di internet, hanya ada satu pemberi pinjaman kredit saya yang percaya begitu banyak karena setelah saya mencoba beberapa tempat dan saya tertipu, saya begitu banyak dalam sakit karena saya memiliki banyak utang untuk membayar, jadi teman saya di kantor membantu saya keluar untuk mencari pemberi pinjaman pinjaman yang nyata dan sah dan kami menemukan pemberi pinjaman pinjaman baru ESTHER JONES, dan kami diterapkan di perusahaan, jadi saya teman adalah orang yang membantu saya untuk mengikuti semua aturan dan regulasi dan kepada Allah menjadi kemuliaan saya mendapat pinjaman dari perusahaan sekitar 422 juta. jadi jika Anda membutuhkan pinjaman Anda harus menghubungi ESTHER JONES dan mengikuti aturan dan peraturan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda dalam waktu kurang dari 24 jam, Anda dapat mencapai dia di email nya di estherjones.lenders@gmail.com.
    Anda masih dapat menghubungi saya di email saya di yulia.suryanto@gmail.com

    ReplyDelete
  24. Memohon pinjaman convinent anda

    Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? Adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapan: Di sini, Angela Davids Loan Firm adalah jawapannya. Kami menawarkan;

    * pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
    * Business Start-up dan pendidikan.
    * penyatuan hutang.
    * Pinjaman Hard Money.

    Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk melengkapkan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 5-7% bergantung kepada pinjaman jenis pf. Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda. Calon yang berminat perlu menghubungi kami melalui: matildablakeloanfirm@gmail.com atau hubungi perkhidmatan pelanggan kami pada +14158892524

    ReplyDelete