Home » » Fakta Menarik Tentang Manusia

Fakta Menarik Tentang Manusia




  1. Mata wanita akan berkelip lebih dua kali ganda daripada lelaki.
  2. Seseorang akan lebih tinggi 1cm pada waktu pagi dan petang berbanding waktu malam. Ini adalah disebabkan lapisan tulang rawan pada bahagian sendi akan terbuka pada waktu siang.
  3. Dianggarkan sebanyak 550 helai rambut pada bahagian bulu mata.
  4. Kebanyakan zarah debu dirumah adalah hasil daripada kulit mati anda.
  5. Seorang bayi lahir tanpa tempurung lutut. Ia akan mula terbentuk ketika mereka berusia 2-6 tahun.
  6. Tubuh anda menghasilkan dan membunuh 15 juta sel darah merah pada setiap saat.
  7. Secara purata, manusia menghasilkan 10,000 galon air liur sepanjang hidup mereka.
  8. Jari paling sensitif untuk manusia adalah jari telunjuk.
  9. Berat badan manusia adalah 40 kali ganda daripada berat otak.
  10. Sekiranya makan terlalu kenyang, pendengaran anda akan semakin tidak jelas.
  11. Dianggarkan seseorang akan menelan sebanyak 295  kali ketika makan malam.
  12. Air kencing anda akan berwarna kuning cerah sekiranya banyak memakan ulam-ulaman.
  13. Tenaga yang dilepaskan sekiranya 1 billion orang melompat pada masa yang sama adalah dianggarkan separuh daripada tenaga nuclear.
  14. Purata bayi akan lahir didunia adalah selang 7 saat.
  15. Seseorang dianggarkan bernafas 10 juta kali setahun.
  16. Pada ketika ini, jumlah orang yang hidup adalah lebih banyak daripada orang yang telah mati.
  17. Tubuh manusia lebih sesuai untuk tidur selama 4 jam 2 kali sehari berbanding daripada tidur lapan jam sekali sehari.
  18. Dianggarkan janggut seorang lelaki mengandungi antara 7,000 hingga ke 15,000 helai rambut.
  19. Janggut lelaki akan tumbuh sekitar 140 mm setiap tahun.
  20. Rambut adalah 70 peratus lebih mudah untuk dipotong ketika direndam dalam air suam selama dua minit.
  21. Tulang paling keras pada tubuh manusia adalah tulang rahang.
  22. Diameter rambut wanita adalah separuh daripada diameter rambut lelaki.
  23. Kaki adalah bahagian tubuh yang paling sering digigit oleh serangga.
  24. Kuku yang paling cepat untuk tumbuh adalah kuku jari hantu.
  25. Otot paling kuat pada tubuh manusia adalah lidah.
  26. Manusia pertama kali dijangkiti virus HIV pada tahun 1930-an.

11 comments:

  1. Selamat Sejahtera,

    Terima kasih kerana share info ni.. artikel anda memang baik! Bolehkah anda luangkan sedikit masa untuk layari laman web kami http://perkhidmatan-lamanweb.operion.com.my/ ?

    Syarikat kami mengadakan promosi yang hebat! Operion servis untuk membina laman web E – Dagangan dan juga web informasi.

    Operion menyediakan perkhidmatan dan reka bentuk laman web,aplikasi e-dagang untuk mengukuhkan perniagaan dan strategi pemasaran internet anda.

    Terima Kasih. :)

    ReplyDelete
  2. Hello semua orang yang saya amat gembira yang mengambil lihat pada bukti besar saya bagaimana saya mendapat keinginan pinjaman saya Encik José Luis yang merupakan maneger José Luis Pinjaman Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk membiarkan semua orang tahu ini, am D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina, saya cari pinjaman untuk memulakan perniagaan saya sendiri untuk menyokong perniagaan pertanian saya, perbelanjaan, jadi pergi dalam talian untuk mencari pinjaman apabila saya mendapati beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan ditipu wang kecil saya dalam proses masa menjadi ii keliru tidak tahu apa lagi yang perlu dilakukan, kerana wang yang sedikit saya dengan saya dipimpin oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil pemberi pinjaman kredit sebenar, jadi yang setia sebagai hari aku melayari Internet untuk mencari pekerjaan saya mendapati beberapa testimoni komen dalam forum D. Carlos, dan Puan Mary Lin dengan cara yang mereka terima bandar pinjaman bank mereka syarikat e-mel: joseluisloans@gmail.com, jadi saya memberitahu diri saya yang hendak Kuberikan ini percubaan kerana saya begitu takut tentang apa yang para peminjam yang lain lakukan kepada saya, jadi saya pergi ke hadapan saya mengambil alamat e-mel peribadi anda yang berada di dalam komen-komen dalam forum, jadi saya menghubunginya untuk memberitahu beliau bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka syarikatnya, D. Carlos, dan María lin jadi apabila dia mendengar bahawa beliau amat gembira dengan keadaan itu, jadi saya bahawa saya dalam syarikat yang betul kata di mana saya mendapatkan jumlah saya pinjaman keinginan, memberikan saya pinjaman borang permohonan peminjam untuk membentangkan dan belakang, Saya melakukan semua jadi, kerana maklumat yang diperlukan keseluruhan saya tentang saya, jadi saya mendapat terma-terma dan syarat-syarat semua syarikat anda berjalan lancar, tanpa kehilangan masa, tidak kurang daripada 24 jam saya telah dimaklumkan bahawa jumlah pinjaman saya daripada 9,000,000 sah dolar telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pemegang amanah pinjaman, jadi dalam proses masa itu saya begitu gembira apabila mereka berkata, saya sepatutnya menghantar mereka perbankan butiran, tetapi agak ragu-ragu untuk berbuat demikian saya berkata kami mempunyai keyakinan dan saya rasa bagi pemberi pinjaman ini dipanggil Encik Abraham memberikan mereka akaun bank jadi ia adalah menghairankan bahawa penerimaan dan menyedarkan bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah $ 9.000.000 oleh Encik José Luis. Jadi segera menghantar e-mel yang saya terima pinjaman saya berjaya, jadi saudara-saudara di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen saya akan memberitahu anda sila hubungi Encik José Luis dengan e-mel yang sama: joseluisloans@gmail.com dan saya tahu dia juga akan membantu dengan jumlah pinjaman saya ingin anda juga, e-mel mereka hari ini dan anda akan gembira anda lakukan. D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina

    ReplyDelete
  3. Hello,

    Di sini datang pinjaman yang berpatutan yang akan mengubah hidup anda menjadi lebih baik, saya Puan Liliana donato, pinjaman pemberi pinjaman yang diluluskan, yang diiktiraf dan didaftarkan di bawah pinjaman pemberi pinjaman perpaduan organisasi, menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang perlu bantuan kewangan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%.
     
    Im Puan Liliana, akan membuat yang terbaik daripada perkhidmatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa oleh saya dalam urus niaga ini kerana anda tidak dilahirkan untuk menjadi kalah. hubungi kami hari ini melalui E-mel: lilianadonatoloancompany@gmail.com
    Perkhidmatan kami termasuk:

     * Pinjaman peribadi
     * Dept pinjaman penyatuan
     * Pinjaman Perniagaan
     * Pinjaman Pendidikan
     * Janji Broken
     * Pinjaman Terjamin
     * Pinjaman tidak bercagar
     * Mortgage Lending
     * Pinjaman
     * Pinjaman pelajar
     * Pinjaman Commercial
     * Auto Loans
     * Pinjaman Pelaburan
     * Pinjaman Pembangunan
     * Keputusan Pinjaman
     * Pembinaan Loans

    Sila mengisi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk kami untuk melayani anda lebih baik melalui e-mel:
    lilianadonatoloancompany@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN:
          
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status Perkahwinan
    6) Work:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan Bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
    11) Tempoh:
    12) Pinjaman:
    13) Agama:
    14) Adakah anda memohon sebelum:
    15) Nama Facebook:
    16) Tarikh lahir:

    ReplyDelete
  4. Hai semua,
    Nama saya Novi Setya dari kota Bogor di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, pinjaman sehingga peminjam banyak di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda . , Saya memohon pinjaman kira-kira 250 juta daripada seorang wanita di Filipina dan saya kehilangan kira-kira 15 juta tanpa mengeluarkan pinjaman, mereka berulang kali meminta bayaran, saya dibayar hampir 10 juta wang jadi saya tidak mendapatkan pinjaman, di sana saya menunjukkan saya sekitar 2 kali dua wanita yang berbeza di Filipina, saya berharap saya akan berjumpa dengan orang yang betul, tetapi ia tidak.

    Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru-baru ini telah memohon untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Zenith Bank tawaran pinjaman, dan saya memohon pinjaman sebanyak 350 juta, saya menganggap ia adalah satu jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya selamat daripada kemiskinan.

    Jadi nasihat saya kepada semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Zenith Bank
     melalui e-mel: zenithbankloanoffer88@gmail.com

    Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: novisetya1989@gmail.com

    Sekali lagi terima kasih kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita panjang umur dan kemakmuran

    ReplyDelete