Home » » Cara Hilangkan Mulut Berbau

Cara Hilangkan Mulut Berbau


Bau mulut yang menyenangkan memberikan anda lebih keyakinan untuk berinteraksi dengan individu lain. Tapi, anda tahu tak cara untuk mengatasi masalah mulut berbau ataupun nafas berbau ni?
Cubalah amalkan mana-mana petua mudah di bawah ini, ia dapat mengatasi masalah mulut berbau / nafas berbau dengan berkesan.

1) Ambil anggaran 15 helai pucuk jambu batu atau daun yang muda. Tumbuk hingga lumat dan masukkan ke dalam gelas yang berisi separu air. Tambahkan sedikit garam dan kacau. Tapis dan ambil airnya untuk dikumur sebanyak 2-3 kali sehari. Amalkan selalu.

2) Ambil 3 batang serai wangi dan 3 biji kulit limau kasturi. Tumbuk kedua-duanya hingga lumat. Masukkan ke dalam periuk kecil dan tuang air sehingga 3/4 tinggi periuk Masak sehingga mendidih. Setelah mendidih, tutup api dan biarka sejuk. Tapis dan ambil airnya untuk dikumur sebanyak 2-3 kali sehari. Amalkan selalu.

3)Rendam beberapa helai daun sirih dalam air suam seama 5 minit. Minum air tersebut. Amalkan setiap hari.

4) Ambil beberapa helai daun sirih. Ramas hingga keluar jusnya. Masukkan ke dalam air kosong dan kacau hingga sebati. Tapis dan minum. Amalkan setiap hari.

5)Ambil beberapa kuntum bunga cengkih dan masukkan ke dalam segelas air suam. Biarkan selama 5 minit dan kumur dengan air itu. Amalakan 2 kali sehari setiap hari.

6)Kunyah sebatang kayu manis yang kecil setiap malam sebelum tidur. Telan airnya, hampasnya dibuang. Amalkan setiap malam.

2 comments:

  1. Saya setuju dengan ulasan diatas. Memang bau mulut sangat menggangu ketika kita berbicara dengan orang lain. Orang akan merasa tidak nyaman jika berbicara dengan kita. Saya ada tips tambahan untuk mengurangi bau mulut. Tips ini sudah digunakan secara turun temurun. Cara prakteknya yaitu siapkan asam jawa dan gula merah, lalu larutkan dalam air yang baru mendidih. Caranya sama seperti kita membuat teh manis. Minum setiap hari satu gelas.

    Selamat Mencoba..........:)

    "Miliki Wajah Cantik Dan Bening Sepanjang Hari"
    www.grosirkecantikanwajah.com

    ReplyDelete

  2. Artikel yang menarik. Memang nafas berbau atau halithosis
    kerap disebabkan oleh kurang penjagaan kebersihan mulut, gigi dan
    gusi. 

    ReplyDelete