Home » » Neelofa Diganggu Lelaki Misteri

Neelofa Diganggu Lelaki Misteri


KUALA LUMPUR: Pelakon jelita Noor Neelofa Mohd Nor atau Neelofa, 22, trauma selepas diugut lelaki misteri yang meminta wang menyebabkan dia kini terpaksa ditemani dua pengawal peribadi sebagai langkah berjaga-jaga.

Ditemui di majlis pelancaran mini album sepupunya Qalisha di sini, semalam, Neelofa menjelaskan perkara itu berlaku awal September lalu menyebabkan dia mengupah pengawal peribadi secara serta-merta.

Menurut Neelofa, dia menerima ugutan menerusi telefon dan si pemanggil mengancam mencederakannya jika dia tidak dapat menyediakan wang seperti diminta.

“Saya tidak kenal individu yang melakukan ugutan itu tetapi saya percaya dia lelaki. Laporan polis mengenainya sudah dibuat. Maklum balas yang saya terima setakat ini ialah polis sudah mengesan di mana individu yang mengugut saya itu tinggal dan dia sedang diawasi,” katanya.

Pelakon yang membintangi filem Azura 2011 dan drama Lara & Jiwa itu berkata, sejak dia melaporkan ugutan diterimanya kepada polis, tiada lagi ugutan baru diterima.

“Walaupun tidak lagi menerima ugutan, apa yang berlaku tetap membuatkan saya dalam ketakutan. “Apatah lagi sekarang ini saya tinggal sendirian kerana keluarga menetap di Pasir Mas, Kelantan dan hanya sesekali datang ke Kuala Lumpur.


“Ibu bapa saya juga risau dengan apa yang berlaku menyebabkan mereka mengupah dua pengawal peribadi menemani ke mana saja saya pergi,” katanya. Neelofa menafikan pengawal peribadi diupahnya menimbulkan kesukaran untuk berurusan dengannya.

“Setakat ini perkara seperti itu tidak pernah berlaku. Pengawal terbabit tidak duduk sebelah jika saya lakukan urusan di tempat awam, sebaliknya mereka berada di kawasan sama tanpa disedari orang ramai. Saya juga bebas ke mana saja tanpa rasa terganggu,” katanya.

Sebelum ini kata, Neelofa, dia biasa berdikari serta bergerak sendiri. Menurutnya, sejak menerima ugutan berkenaan dia berasa perlu ada pengawal peribadi bersamanya bagi memastikan perkara sama tidak berlaku.




Biodata Neelofa

Nama Penuh: Noor Neelofa Binti Mohd Noor
Asal: Pasir Mas, Kelantan
Tarikh Lahir: 10 Feb 1989
Tinggi: 158cm
Berat: 47kg
Pendidikan: Bachelor Of Business in International Trade & Marketing
Anak ke Berapa: Ke-3 dari 9 adik beradik
Idola: Niq Afnan

0 ulasan:

Catat Ulasan