Home » » Sinopsis Filem Sekali Lagi

Sinopsis Filem Sekali Lagi


Sinopsis Sekali Lagi:- Selama ini, ARMAN percaya bahawa dirinya merupakan seorang pengidap autisme. Namun realiti sebenarnya bakal berubah dalam sekelip mata, ketika dirinya semakin menghampiri hari perkahwinannya. Untuk sebab yang tidak diketahuinya, Arman mendapat mimpi yang menyuruhnya agar tidak meneruskan perkahwinan dengan FARINA. Hubungan Arman dan Farina juga semakin bermasalah. Malah, dalam satu salah faham, Farina telah bergaduh dengan Arman dan meninggalkannya seorang diri di tepi jalan. Dalam perjalanan pulang itu, Arman hampir menjadi mangsa ragut samseng.

Mujurlah, AMY, seorang kanak-kanak kecil yang berada di situ, memekik dengan kuat, dan sekaligus memaksa menyelamatkan Arman. Sungguhpun Amy hanya berusia 5 tahun, Arman dapati kanak-kanak itu amat pintar dan berdikari sekali, malah lebih pintar dan berdikari berbanding dirinya sendiri. Persahabatan terbentuk di antara mereka, dan Arman banyak berkongsi masalah dan pengalaman dengan Amy. Berdasarkan pengalaman hidupnya sendiri, Amy memberikan banyak idea dan nasihat kepada Arman. Apabila Arman menyatakan rasa ragu-ragunya untuk meneruskan perkahwinan, Amy mencadangkan kepada Arman agar bertanya beberapa siri soalan kepada Farina dan juga ahli keluarganya.
Secara beransur-ansur, Farina dan ibu Arman mula merasai perubahan Arman. Dalam masa yang sama, ibu Amy sendiri, iaitu SHIELA, turut merasai perubahan yang berlaku pada Amy. Amy nampak lebih ceria berbanding dahulu. Shiela merasakan dirinya terhutang budi pada HARIS, si duda baik hati, yang sanggup menjaga Amy ketika Shiela pergi bekerja sebagai kerani pada waktu siangnya. Sebagai balasannya, Shiela akan membantu Haris membasuh pinggan mangkuk di warungnya selepas waktu kerjanya itu. Selama ini, Haris sememangnya jatuh hati pada Shiela, tetapi Shiela cuba berdalih kerana dia sendiri sedang terkurung dalam sejarah hitam yang tidak diketahui sesiapa, termasuk Haris. Ibu bapa Haris di kampung sudah bertemu calon isteri yang sesuai untuk Haris. Apabila wanita itu bertindak datang berjumpa Haris di Kuala Lumpur, Shiela tahu bahawa sudah tiba masanya untuk dia membuat keputusan. Amy amat sukakan Haris dan mahu Shiela bersetuju sahaja dengan perkahwinan itu. Demi anaknya itu, Shiela akhirnya bersetuju menerima lamaran Haris. Segalanya sepatutnya menggembirakan, namun, dalam sekelip mata, hidup Shiela juga bagaikan berubah, apabila dia bertemu Amy bersama Arman.
Tajuk Filem:
Sekali Lagi
Pengarah:
Hashim Rejab
Penerbit:
Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd.
Dipawagam:
30 Jun 2011
Pelakon Sekali Lagi:
Shaheizy Sam
Lisa Surihani
Mia Sara Nasuha
Bront Palarae
Kartina Aziz
Shasha
Zul Handyblack
Ana Dahlia
Bob Lokman
Amylia Nastasha Aziz

23 comments:

  1. saye share di blog link cerita nih ^^

    ReplyDelete
  2. warg,,aq suka ger blog niee...muahahahahaah,terbaek!

    ReplyDelete
  3. TQ wei upload movie ni.. tranpomer ada dak?

    ReplyDelete
  4. tq bro..salute^^

    ReplyDelete
  5. filem skli lg mmg besttt !!! aku tabik laa !! ni la cta paling bestt pnh aku tgk !!

    ReplyDelete
  6. the best film!!!! sekali lagi is the best!!!

    ReplyDelete
  7. thnkss...dpt tgok cite laju je..=)

    ReplyDelete
  8. siti khalidah saya suka tengok sekali lagi

    ReplyDelete
  9. mcm mn yer nk download movie? please

    ReplyDelete
  10. ending dia lebih krang mcam nie la
    ami nie wlaupun dia bdak tapi dia matang (tngok masa part dia usap kpala mama dia) , dia dpat terima arman tu sbnarnya ayahnya dan terima harif sbgai ayah tiri dia , shila sedar wlapun dia msih cintakan arman dia x bleh berkhawin dng arman dngn keadaan arman begitu dan meneruskan hidup baru dngan harif dan mereka smua dpat menerima antara 1 sama lain dan hdup bhagia .

    ReplyDelete
  11. nape dah xde pulak ni.. xleh tgk pon.. :(

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. best best best .. hehe
    sesiapa belum tngok ,
    tngok ar .. hee :)

    ReplyDelete